Creating Vray Materials farsi tutorials

VRayLightMtl:متریال ویژه ای است که توسط موتور رندر Vray ارائه شده است.کاربرد این متریال به طور کلی برای ایجاد حالت خود نور ده برای سطوح است.همچنین رندرگیری با این متریال به مراتب سریع تر از گزینه self-illumination در قسمت متریال استاندارد مکس (Standard 3ds Max material)است.همچنین شما را قادر میکند تا یک آبجکت را به یک منبع نور تبدیل کنید.دقیقا مانند لامپ مهتابی

Parameters پارامترها:

Color: رنگ self-illumination متریال است.

Multiplier:ظریب یا قدرت نور است.

Texture:تکسچر مپی که از خود نور میدهد.

Opacity:تکسچری که به عنوان مپ مرئی بودن(Opacity)تعیین میشود.

Emit light on back side:اعمال نور در هر2سمت حجم متریال

Compensate camera exposure:اگر این گزینه فعال باشد،ظریب نوری متریال نسبت به پارامتر اصلاح روشنایی(exposure correction)در قسمت VRayPhysicalCamera تعیین میشود.

Multiply color by opacity:وقتی فعال باشد، رنگ متریال نور با تکسچر مرئی بودن(opacity texture)هماهنگ میشود.

Displace:کاربر را قادر میکند که به مپdisplacement، V-Ray Light Material اضافه کند.

Direct illumination روشنایی مستقیم:

کنترل کننده های این قسمت

1-فایل آغازین را در این قسمت دانلود کنید.

2-به این نکته توجه داشته باشید که همه متریال های این صحنه Vray Shaders هستند با رنگ: R215, G215, B215

3- این تنظیمات نور مستقیم (direct Light) است.برای شبیه سازی نور آسمان ساخته شده است.پس ضریب آن را روی 2 تنظیم کنید.مخروط نور کاملا بزرگ است.آن را بزرگتر از اندازه پنجره تنظیم کنید.سایه را فعال و نوع آن را روی VrayShadow تنظیم کنید.

4-در اینجا میتوانید تنظیمات نور را ببینید.نوع آن را صفحه ای (Plane )انتخاب میکنیم.گزینه نامرئی(Invisible )فعال است.زیرا نور Direct01 light باید به درون VrayLight بتابد.

آموزش ساخت متریال

4.1-به یاد داشته باشید که آن نور مرئی،مانع سایر نور ها میشود.پس سایه می اندازد.مقدارVrayLight روی 5 تنظیم شده است.

5- رنگ Enviroment روی سفید تنظیم شده است.

6-حالا پارامترهای کادر رندر.Indirect Ilumination روشن کنید.متور رندر اول و دوم را روی Lightmap تنظیم کنید.این کار را میکنیم چون فقط میخواهیم مقدار روشنایی نورمان را ببینیم.در پارامترهای Calculation و پارامترهای Subdivs باید روی 300 تنظیم شده باشند.گزینه های Store direct light و Show calc را فعال کنید تا پروسه رندرگیریمان را ببینیم.

7-در این صفحه میتوانید پروسه رندرگیری را ببینید.

8-و بعدی...

9-و در اینجا تصویر رندر شده را می بینید:

10-برای افزایش کیفیت Lightmap باید مقدار Subdivs ها را به 1000 افزایش دهیم.

11-در اینجا میتوانید تصویر رندر را ببینید.همان طور که متوجه شدید، کیفیت کمی بالا رفته ولی زمان رندرخیلی بیشتر شده است

12-حالا کیفیت صحنه مان را افزایش میدهیم.برای متور رندر اول(بازتاب اولیه) Irradiance map را انتخاب کنید.و نگاهی به تنظیمات آن بیاندازید.از تنظیمات درستی برای (delone trangulation)تقسیم بندی های مثلثی مش،استفاده کرده ایم و مقدار بهینه سازی(Adaptive amount) را در قسمت QMC Sampler افزایش داده ایم.تشکر از این امکان Vray که کیفیت رندرمان بالا رفت بدون اینکه زمان زندر بالا برود.

13-در اینجا صحنه نهایی را می بینید.میتوانید آن را از سرور اورموشن دانلود کنید.

14-اضافه کردن Volume Light در این حالت موتور رندر را به scanline و shader را به متریال استاندارد مکس تغییر میدهیم.در قسمت سایه ها گزینه Shadow Map را انتخاب میکنیم.و Volume light را برای نور Direct01 تنظیم میکنیم.صحنه با Volume تنظیم شده از سرور اورموشن،را از اینجا دانلود کنید.

15-در اینجا صحنه رندر شده را می بینید:

16-حالا GI ann Volume renders را در Photoshop باز میکنیم:

17-سپس لایه Volume render را به عنوان لایه اول،روی GI render بگذارید.

18-حالا اصلاحی VOlume layer را داریم.به طور دستی، تمام باگ ها را delete میکنیم.

19-حالا ما mask layer را به لایه Volume اضافه و از فیلتر Clouds در ماسک استفاده میکنیم.حالا حالت کل لایه ها را روی حالت screen قرار داده و همه bugs ها را با دست پاک میکنیم.

20-برای افکت بهتر در لایه بگراند،select>>>color range را انتخاب کنیم و با ستفاده از piker، رنگ سفید را انتخاب میکنیم.لایه جدید ساختیم و سپس Select و Feather با مقادیر 10 px.سپس رنگ سفید را برای ماسک اضافه و سپس با گزینه opacity کنترل میکنیم.در پایان3لایه اضافه میکنم با بیضی هایی که افکنت لنز دوربین(camera lenseffects) را شبیه سازی میکنند. کار پایانی را از اینجا دانلود کنید.

V-RayLight و بررسی پارامتر های آن | آموزش نورپردازی در ویری